Jednou z věcí, které se mění s železnou pravidelností, jsou i módní trendy. Asi všichni víme, že se mění každou sezónu. Co to ale konkrétně znamená? O tom naprostá většina z nás nemá ani ponětí. Přitom, pokud se o módu chceme zajímat, je poměrně důležité. Proto je vhodné vědět, co a jak, abychom případně tyto trendy dokázali i předvídat. V první řadě je jasné, že zde hraje roli počasí. Je totiž jasné, že v zimě nemůžeme nosit stejný typ oblečení, jako v létě. Proto toho také módní návrháři využívají, když představují každého čtvrt roku nové kolekce, právě pro následující roční dobu.
To se sice může zdát logické, avšak rozhodně to není tak jednoduché, jak by se mohlo zdát. V první řadě je potřeba se ptát, proč bychom si měli každé tři měsíce používat novou garderobu. Například na podzim je přibližně stejné počasí, jako na jaře, a tak bychom mohli nosit stejné ošacení. Navíc je pravděpodobné, že během jedné sezóny naše šaty nepoškodíme natolik, aby je bylo nutné vyhodit, a lze je tak opět vzít příští rok. Přesto se to neděje. Důvodem je to, že všechny části oděvního průmyslu chtějí vydělat co nejvíce peněz. Je pro ně tedy výhodné, aby si lidé kupovali nové oblečení co nejčastěji.
To je také důvod, proč jsou nové kolekce představovány tak často, a proč je v nás pěstován pocit, že mít stejný oděv dvě sezóny za sebou se nesluší. Samozřejmě my zákazníci tomu také přispíváme, neboť je to pro nás symbolem statusu. Nelze tedy svádět vše jen a pouze na oděvní průmysl. I my zákazníci na tom totiž máme určitý podíl a bylo by hloupé předstírat, že tomu tak není. Pokud tedy chceme, aby se situace změnila, bylo by nutné, abychom změnili své nákupní návyky. To však za současné situace nebude zrovna jednoduché. Mnoho z nás je totiž v tomto ohledu snadno ovlivnitelní, a obchodníci dobře vědí, jak toho využít.