Výroba trička s vlastním potiskem spočívá především v rozhodnutí, jaký námět zvolit, aby vás oslovil, a aby také oslovoval vaše přátele či kolemjdoucí. Po technické stránce to dnes není zjednodušeně řečeno žádný problém, ať už si zvolíte cokoli.
Sítotisk – ten je znám již mnoho let a běžně se s ním tisklo za socialismu, tedy v té době spíše mezi známými, kteří měli dobré kontakty a mohli vám sítotisk za nějakou úplatu poskytnout. Výsledkem jsou však pouze jednoduché schematické obrázky, např. firemní loga, grafy, nákresy, nápisy. Obvykle se využívá jen několika základních barev, případně se tiskne pouze jednou barvou. Takže ideální třeba pro jméno či přezdívku vytištěnou na zádech a pod ní číslo (obdoba dresu) anebo nějaký další text a jednoduchou kresbu nebo karikaturu.
Digitální tisk – pro potisk textilu v malých sériích naprosto ideální, rozhodnete-li se mít na tričku nebo mikině nějaký vlastní vkusný motiv, aby vás posunul do centra pozornosti. Zapomeňte ovšem raději na různé prostoduché nesmysly, kterých je doslova plný webový prostor, ale zaměřte se na něco okouzlujícího, tvůrčího, pohledného a zajímavého, jako jsou fotografie krajinných panoramat horských oblastí, lučních květin, lesního porostu, mořské hladiny a dalších podobných přírodních jevů. Digitální tisk zvládá i velmi jemné barevné přechody, což se sítotiskem nelze docílit.
Buďte originální – při tvorbě námětu na potisk využívejte vlastní tvůrčí schopnosti a zároveň dodržujte regule autorských práv, abyste si nezpůsobili nepříjemnosti například zveřejněnou fotografií bez souhlasu autora. Nejlepší je využít digitální zrcadlovky k prezentaci vlastních fotografií, ale existuje i řada webových serverů, které poskytují fotografie zdarma pro jakékoli účely. Každopádně originalita se cení ze všeho nejvíc a hlavně zajímavý nápad potisku, který má šmrnc, dokáže oslovit, nikomu nic nevnucuje a není vulgární a hrubý.